דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה חשוב להימנע מהרשעה פלילית ? 

מאת    [ 22/08/2010 ]

מילים במאמר: 607   [ נצפה 2781 פעמים ]

להרשעה פלילית יש השלכות קשות מאוד בתחומים רבים. היא עלולה, למשל, למנוע קבלתו של אדם לעבודה, למנוע קידומו ואף להביא לפיטוריו; היא תסכל אפשרות לקבלת רישיונות תעסוקתיים רבים, תמנע היתרי כניסה למדינות מסוימות ואף תמנע החזקת נשק.

ביצוע עבירות פליליות בקרב בני נוער עלולה למנוע את גיוסם לצבא או למנוע השתלבות ביחידות מובחרות. פעמים רבות מדי הרשעה פלילית אינה משקפת את אופיו האמיתי של האדם ולמעשה היא מתייגת אותו כעבריין כשהוא איננו כזה.

 

סוגיית אי הרשעה של אדם תיבחן על ידי שירות המבחן ובבחינה זו נבדקים נושאים כמו חומרת העבירה, האם מדובר בעבירה ראשונה של הנאשם, מה היה הקשר בין מבצע העבירה ובין התפקיד אותו הוא מילא, האם יש סיכוי גבוה כי הוא יבצע עבירה שוב, מה היחס של מבצע העבירה לעבירה עצמה, האם גרם נזק לאדם אחר בביצוע העבירה ועוד.

 

שירות המבחן אמנם מגיש את חוות דעתו לבית המשפט אך בסופו של הדבר ההחלטה היא בידי בית המשפט. חשוב להדגיש כי פעמים מועטות בית המשפט מתעלם לחלוטין מחוות דעת חיובית של קצין המבחן ומרשיע, בכל זאת, את הנאשם.

 

ומה על אדם שהוגש נגדו כתב אישום לעשות?

בראש ובראשונה עליו להיוועץ עם עורך דין מוסמך בתחום. עורך דין כזה יכול להביא, במקרים רבים, לתיקון כתב האישום ? כך שניתן יהיה להסכים על הזמנת תסקיר לשאלת ההרשעה. כמו כן , גם ללא תיקון כתב האישום ? עורך דין המתמחה בפלילים יוכל, ביתר קלות, במקרים המתאימים, לקבל הסכמת התובע להזמנת תסקיר לשאלת ההרשעה או לטעון בעניין זה בפני ביהמ"ש ולקבל הסכמתו -אף ללא הסכמת התובע.

 

למה חשוב כל כך להימנע מהרשעה -

מכיוון שהרשעה נרשמת בגיליון הרישום הפלילי של הנאשם ונמחקת רק לאחר 17 שנים!

מכיוון שאנשים המואשמים באירועים פליליים מתויגים כעבריינים, על כל המשתמע מכך.  

לאנשים שאינם באים (עדיין) במגע עם הרשויות קשה מאוד להבין את חשיבות ההימנעות מהרשעה ועד כמה הנזק שלה הוא גדול. לדוגמא: אנשים נדרשים להציג "תעודת יושר" לפני תחילת עבודתם כקבלנים, רואי חשבון, עורכי דין, עובדי הוראה, דירקטוריונים, נהגי מוניות ועוד. אם תהיה לכם הרשעה עם קלון - לא תוכלו להתקבל לעבודה זו.

 

איש אינו יודע מה יוליד יום. לפיכך, הרשעה פלילית עם קלון יכולה להסב לנזק רב לאנשים. אם לא חשבת על ההשלכות של ההרשעה הפלילית כשעישנת סמים בגיל עשרים - תחשוב עליהם טוב כשתסיים לימודים בגיל שלושים ותגלה כי אתה לא יכול לעסוק במקצוע אותו למדת.

 

במקרה אחד חייל הואשם בשני עבירות פליליות חמורות של גניבה בידי עובד ציבור והשנייה של השמדת ראייה. הרשעתו של החייל בעבירות הפליליות הללו הייתה גוררת רישום פלילי במשטרת ישראל ובכך הייתה מטילה עליו אות קלון שהייתה פוגעת בעתידו התעסוקתי והחברתי.

אותו חייל, באמצעות עורך דין מיומן, נמנע מהרשעה על ידי הסדר טיעון בהסכמה לעבירה צבאית של התנהגות בלתי הולמת (שאינה נרשמת בגיליון הרישום הפלילי) ובכך הוא גם נמנע מרישום פלילי משמעותי שהיה משפיע קשות על עתידו.

נוגה ויזל עורכת דין פלילי .

נייד : 052-3295296

אתר המשרד :

http://nogawiesel.com/


רחוב : ברקוביץ 4 קומה 5 תל אביב
***********
המידע הכלול בהודעה זו נשלח על ידי עורך דין, ונועד להיות חסוי ולשימושם הבלעדי של הנמענים הנזכרים לעיל. ככל שהנמען הוא לקוח,תשדורת זו עשויה להיות למטרת מתן ייעוץ משפטי ועל כן הנה פרטית. תשדורת זו עשויה אף להכיל את תוצר עבודתו של עורך הדין. אם אינך הנמען אליו כוונה התשדורת, דע כי כל החזקה או הפצה של תשדורת זו אסורות בהחלט. אם קיבלת את התשדורת בשוגג, אנא מחק את כל עותקיה ו/או צרופותיה, השמד כל העתק אחר בכל אמצעי אחסנה או הצגה שיצרת מתשדורת זו או מצרופותיה והודע לשולח מיד. הסתמכות על המידע והעצות הניתנים בו, היא על אחריות המשתמשים בלבד ואין לראות במידע כתחליף לסיוע משפטי מקצועי, אלא כהמלצה בלבד.
***********



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב